اصطلاحات فارکس
نوشته شده توسط : مریم

 

صنعت فارکس مملو از اصطلاحات، کلمات اختصاری غیرمعمول و کلماتی است که اغلب می‌توانیم کمی در چرخش آنها رها کنیم. وقتی با پلتفرم‌های جدید مانند MT4، MT5 و غیره آشنا می‌شوید، عادت به معامله می‌تواند به اندازه کافی چالش برانگیز باشد.

همراه با اصطلاحات بیگانه و درک نکردن چنین زبان تجاری می‌تواند مانع بزرگی برای سرمایه گذاری و سودآوری یک معامله گر باشد. ما 10 تا ازرایج ترین اصلاحات فارکس که هر معامله گرد باید بداند برای شما فراهم کردیم.

جقت ارز

جفت ارزازمهم‌ترین اصطلاحات فارکس به حساب می‌آید، وقتی یک جفت ارز را از یک کارگزار فارکس خریداری می‌کنید، ارز پایه را می‌خرید و ارز پیشنهادی را می‌فروشید. برعکس، وقتی جفت ارز را می‌فروشید، ارز پایه را می‌فروشید و ارز پیشنهادی را دریافت می‌کنید. جفت ارزها براساس پیشنهاد (خرید) و قیمتهای درخواست شده (فروش) نقل شده است.

اسپرد (Spread)

یکی دیگر از اصطلاحات فارکس اسپرد است به عنوان تفاوت قیمت بین جایی که معامله گر ممکن است دارایی اساسی را خریداری یا بفروشد تعریف می‌شود.

بروکر (کارگزار)

یکی دیگر از اصطلاحات فارکس بورکر (کارگزار) یک فرد یا شرکت است که به عنوان واسطه بین سرمایه گذار و بورس اوراق بهادار عمل می‌کند. یک کارگزار همچنین می‌تواند به نقش یک شرکت زمانی که به عنوان نماینده مشتری عمل می‌کند و از مشتری کمیسیون خدمات خود را دریافت می‌کند، اشاره کند.

سوآپ یکی از اصطلاحات فارکس چیست؟ (Swap)

یکی از رایج‌ترین اصطلاحات فارکس سوآپ، همچنین به عنوان مبادله ارزی خارجی شناخته می‌شود، توافق نامه مبادله ارز بین دو طرف خارجی است. این قرارداد شامل مبادله اصل و سود پرداختی وامی است که با یک ارز برای پرداخت اصل و سود وام با ارزش مساوی با ارز دیگر انجام می‌شود. یک طرف از طرف دوم ارز قرض می‌گیرد زیرا همزمان ارز دیگری را به آن طرف وام می‌دهد.

کلام آخر

معاملات فارکس فرایند گمانه زنی در مورد قیمت ارز برای دستیابی به سود بالقوه است. ارزها به صورت جفت معامله می‌شوند،

بنابراین اصطلاحات فارکس جزئی از بازار است و خواسته یا ناخواسته باید آن‌ها را فرا بگیرد. که ما به 10 تا آن اشاره کردیم.

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: اصطلاحات فارکس , فارکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: